Hei, hei! Nezaudē modrību arī svētku laikā - izvairies no darījumiem, kuri tiek pārvirzīti ārpus portāla! Vienmēr uzmanies no pircējiem, kuri lūdz nosaukt kartes, internetbankas datus vai PIN kodus.

Zīmolu apģērbi, apavi, aksesuāri, kosmētika un smaržas internetā – kā atšķirt īstu no viltojuma?

Salīdzinot ar pirms 15-20 gadiem pieejamajām precēm, pašreiz nopērkamie viltojumi ir kļuvuši ārkārtīgi ticami un līdzīgi zīmolu oriģināliem, tādēļ tos grūti atšķirt. Lai atvieglotu Tavas Pērļu medības un palīdzētu “neiegrābties” pakaļdarinājumos, esam sagatavojuši šo rakstu ar 10 pazīmēm, kā atpazīt viltotas preces no oriģināliem.

1. Šuves

Neatkarīgi no tā, vai Tavā priekšā ir apavi, apģērbs vai somiņa, oriģinālā zīmola produkta šuves izskatīsies daudz rūpīgākas nekā viltojuma šuves. Vīles būs taisnākas, kā arī kvadrātcentimetrā būs vairāk dūrienu nekā pakaļdarinājumam, jo vairāk dūrienu = vairāk diega = vairāk materiālu = lielākas izmaksas, līdz ar to zūd viltojuma jēga.

2. Stiprinājumi

Pievērs uzmanību preces rāvējslēdzējiem un to sunīšiem. Pakaļdarinājumiem tie mēdz būt spīdīgi, viegli un pie aktīvas, biežas lietošanas sāks nolobīties to krāsa. Autentiskām zīmolu somām un jakām tiek izmantoti matēti rāvējslēdzēji un rāvējslēdzēju sunīši, kā arī tiem būtu “jājūtas” salīdzinoši smagiem (jo izgatavoti no metāla) un jāveras viegli un gludi, bez aizķeršanās.

3. Logo

Viens no vieglākajiem veidiem, kā atšķirt oriģinālu no pakaļdarinājuma, ir izpētīt zīmola logo. Oriģināla logo būs kvalitatīvs, tajā būs saskatāmas visas detaļas un tas būs perfekti skaidrs. Viltotajām precēm logo var:

  • nemaz nebūt;
  • būt vizuāli līdzīgs oriģinālam, bet ar izmainītu burtu (piemēram, Adidas vietā Adibas);
  • var būt “precīza” oriģināla logo kopija, bet ar iztrūkstošu detaļu (viltotāju iecienītākā “pazaudētā” detaļa ir “i” punktiņš).

Daudzu dārgā gala zīmolu produktos tiek iestrādāti metāla vai ādas logo, daļa zīmolu logo iegravē produktā (piemēram, Christian Louboutin sieviešu apavi, Ray-Ban saulesbrilles, Chanel lūpu krāsa u.tml.).

Modes zīmoli kosmētika

Foto: Pixabay.com

4. Pogas

Iegādājoties pogājamu preci, pievērs uzmanību pogām – oriģinālam tajās tipiski būs iegravēts zīmola nosaukums vai logo, kā arī pogas būs kārtīgi un droši piešūtas. Viltojumu pogas, savukārt, parasti ir plastmasas, bez zīmola gravējuma un vaļīgi, nekvalitatīvi piešūtas.

5. Āda

Viens no vieglākajiem veidiem, kā noskaidrot, vai noskatītie apavi, somiņa, maks vai jaka ir oriģināli, ir noteikt, vai produkts ir izgatavots no īstas ādas. Ja tā virsma ir pavisam gluda un līdzena, visdrīzāk tas ir viltojums. Īstas ādas virsma ir nedaudz grubuļaina. Tāpat īstai ādai ir raksturīgs tās specifiskais aromāts (īpaši, ja prece ir nelietota vai mazlietota). Savukārt, ja materiāls ir spīdīgs, visdrīzāk, tas nav oriģināls, jo īstu ādu neglancē.

6. Pareizrakstība

Iepriekš pie logo minējām neprecīzas zīmola nosaukuma kopijas – tās ir apzināti izveidotas “kļūdas”. Savukārt, runājot par pareizrakstību, pārbaudi arī produkta kopšanas un cenu birkas, jo tur pieļautās gramatikas kļūdas ir vai nu nejaušības, vai valodas nepārzināšanas rezultāts, ko oriģinālā zīmola ražotāji nekad nepieļautu.

7. Audums

Ja prece ir veidota no auduma (piemēram, dažādi apģērbi, Converse apavi sievietēm un vīriešiem u.c.), tai pēc svara būtu jābūt nedaudz smagnējai. Audumam jābūt:

  • kvalitatīvam;
  • necaurspīdīgam (ja vien tāds tas nav paredzēts);
  • bez plīsumiem, uzrautiem pavedieniem, savilkumiem (ja vien dizains tā neparedz);
  • ar noturīgu krāsu (tā nedrīkst balēt vai krāsot).

Bieži oriģinālo produktu iekšpusē tiek iestrādāti zīmolu logo.

Modes zīmoli apavi

Foto: Pexels.com

8. Iepakojums

Lielais “NĒ” ir prece, kas tiek pārdota bez oriģinālā iepakojuma (īpaši, ja tā ir jauna, nelietota). Oriģinālajiem produktiem ir augstas kvalitātes iepakojums. Tas ir no izturīga materiāla, un produkts tajā der perfekti bez liekas telpas kustībām vai vajadzības to ar spēku iespiest. Pievērs uzmanību, vai iepakojuma sastāvā esošajam auduma maisiņam vai aizsargpapīram ir uzdrukāts zīmola logo. Pakaļdarinājumu ražotāji šādu detaļu neiekļauj.

9. Cenas

Ja dizainera preces cena ir pārāk laba, lai būtu patiesība, tā visdrīzāk ir taisnība, un prece ir viltojums. Lai šo pārbaudītu, būs nepieciešams doties medībās interneta plašumos un sameklēt, vai šajā brīdī oriģinālā zīmola konkrētā prece ir izpārdošanā. Paturi prātā – oriģināli teju nekad pat izpārdošanās netiek pārdoti ar milzīgām atlaidēm. Ja Tevis noskatītā (jaunā, nelietotā) prece interneta veikalā ir par 75% lētāka nekā oriģināls, Tu esi noskatījusi repliku. Tāpat ir vērts pievērst uzmanību cenas birkai – vai uz tās ir redzams zīmola logo, vai nav gramatikas kļūdu, vai birka neizskatās pārāk prasta.

10. Papildmateriāli

Vienmēr pārliecinies, ka iepakojumā ir iekļauti arī papildmateriāli, piemēram, lietošanas instrukcija, rezerves daļas, baterijas, pultis, garantijas informācija, kopšanas instrukcija u.tml., atkarībā no tā, kādu preci gatavojies iegādāties.

11. Specifiski kosmētikai – produkta sastāvs un aromāts

Ļoti svarīgi atturēties no kosmētikas pakaļdarinājumu pirkšanas, jo tas vistiešākajā veidā ir bīstami Tavai veselībai. Viltojumu sastāvā nereti sastopamas tādas kaitīgās vielas kā:

  • cianīds;
  • arsēns;
  • svins;
  • žurku inde.

Divi vienkārši veidi, kā atšķirt viltotu kosmētiku no īstas, ir – apskatot tās etiķeti:

  • izpēti etiķeti un salīdzini noskatītā produkta sastāvu ar oriģinālā produkta sastāvu. Ja tie sakrīt – super, ļoti iespējams, ka būsi tikusi pie izcila darījuma;
  • apskati pašu etiķeti – ja tai ir “atver mani” funkcija, kur etiķetes virskārta atlīmējas vaļā un zem tās ir redzams vairāk informācijas par produktu (parasti – sastāvs), šis produkts ir oriģināls. Savukārt, ja etiķete nav atlīmējama, visdrīzāk, tas ir viltojums.

Pievērs uzmanību arī kosmētikas līdzekļa aromātam. Visām viena zīmola precēm (vai vismaz noteiktai preču grupai, piemēram, lūpukrāsām) ir raksturīgs vienots, patīkams aromāts, piemēram, visas MAC lūpu krāsas smaržo pēc vaniļas. Nekādā gadījumā nepērc to, kas ož pēc ķīmijas vai medicīnas iestādes (tā saucamais “medicīniskais aromāts”).

Modes zīmoli un kosmētika

Foto: Pexels.com

12. Parfimērija – iepakojums un krāsa

Sarakstu noslēgsim ar vienu no viltotāju mīļākajiem produktiem – smaržām. Lai atšķirtu oriģinālu no pakaļdarinājuma, pirmkārt, pievērs uzmanību iepakojumam:

  • Vai kastītes plēvīte ir stingra un cieši pieguloša kastītei?
  • Vai kastītes plēvīte ir perfekti nolocīta un sakausēta/aizlīmēta (vai vīle ir plāna, gluda un glīta)?
  • Vai uz kastītes ir redzama otrreizējās pārstrādes zīme (divas bultiņas aplī), kur gaišā bultiņa norāda virzienā pa kreisi?
  • Vai kartons, kas notur smaržu pudelīti nekustīgu kastītē, ir balts un kvalitatīvs? 
  • Vai uz kastītes esošais (uzdrukātais vai iespiestais) sērijas numurs sakrīt ar numuru, kas IEGRAVĒTS (nevis uzlīmēts) smaržu pudelītei?
  • Vai smaržu pudelīte ir gluda un līdzena, stikla šuves ir gludas un nav sataustāmas?
  • Vai pudelītes korķītis ir simetrisks?
  • Vai pudelītes dizains 100% sakrīt ar zīmola oriģinālo smaržu pudelītes dizainu?

Ja uz visiem šiem jautājumiem atbilde ir “JĀ”, tad par 99% vari būt pārliecināta, ka esi nolūkojusi oriģinālās smaržas par izdevīgu cenu. Atlicis vēl tikai pēdējais uzdevums – apskatīt smaržu krāsu un salīdzināt to ar oriģinālu. Populārie zīmoli neizmanto lielu daudzumu krāsvielas savos parfimērijas produktos, tādēļ smaržu šķidruma krāsa parasti ir blāva. Ja smaržas ir spilgtas, tas visdrīzāk ir viltojums.

Ieteikumi pārdevējām

Tā kā tirgojamies Andelē – vietā, kur pircēja Pērles nevar aptaustīt un apskatīt, Tu esi pircējas acis un rokas. Tāpēc vislabākais, ko Tu vari darīt, lai pierādītu savas preces autentiskumu, ir, ejot cauri šim sarakstam, sabildēt visu minēto (pogas, iepakojumu, zoles, logo u.t.t.) un pievienot attēlus sludinājumam. Ja pašā sludinājumā nepietiek attēlu vietu, ievieto tos komentāros un sludinājuma tekstā ievieto info, ka šie attēli redzami zemāk, komentāru sadaļā.

Ja vēlies iegādāties šiku zīmolu oriģinālus par ne-kosmiskām cenām, Tu jau zini, kur tos meklēt! Andelē Tevi gaida jauni un mazlietoti apģērbi, apavi, aksesuāri, skaistumkopšanas piederumi, un šeit sastopami gan tādi augstas klases modes zīmoli kā Michael Kors, Massimo Dutti, Christian Louboutin u.c., gan ikdienišķie un ierastie H&M, Mohito, Crocs, Zara un citi. Tagad, kad zini, kā atšķirt oriģinālu no viltojuma, ņem šo sarakstu pie rokas un, aiziet, šopingā!

 

batgirl
Pilnīgi piekrītu, "pērļu portālā" viltojumiem nav vietas! Jau apnikušas zīmolu kategorijas, kas pārppludināts ar viltojumiem, ko bieži vien uzdod par "oriģināliem", tādējādi maldinot pircējus.